De Nederlandse detailhandel heeft in september 2015 een aardige omzetstijging geboekt, blijkt uit de laatste cijfers van het CBS.
In september 2015 zette de detailhandel gemiddeld 4,3% meer om dan in september 2014, schrijft het CBS. De prijzen lagen iets lager (0,8%) maar het volume 5,1% hoger.
Non-food deed het goed
Vooral de detailhandel in non-food deed het goed (7% omzetstijging), behalve doe-het-zelfzaken, elektronicawinkels en winkels in huishoudelijke artikelen. Kledingwinkels draaiden het beste met 15,2% groei. Het CBS verklaart die extra groei uit de relatief koude september na een warme augustus.
Supermarkt blijft groeien
In de voedingsmiddelenbranche groeiden supermarkten gestaag door met 3,4% – mede dankzij 0,8% hogere prijzen. De voedingsspeciaalzaken wonnen noch verloren omzet.
Webwinkels
De webwinkels daarentegen blijven maar omzetgroei boeken. Volledige webwinkels zetten 15,4% meer om, winkels met internetverkoop als nevenactiviteit 27,6% meer.
Bron: CBS
***
Rijger Webredactie – voor webredactie en WordPress-websites.