Internet steeds meer noodzaak voor winkels

Computerscherm-webwinkelDe fysieke winkels draaien nog altijd veel meer omzet dan webshops. Wel wordt bijna elk product eerst online opgezocht voor het in de winkel wordt gekocht.

De online verkopen halen het vooralsnog lang niet bij die van de fysieke winkels: daar wordt in euro’s nog bijna zes keer meer verkocht (in 2015 bijna 15 miljard euro tegen 85 miljard). De invloed van het web is echter veel groter, schrijft Huib Lubbers, directeur Retail Management Center.

Negen op de tien online bekeken
Naar schatting zijn namelijk in 2015 negen van de tien producten (non-food) van tevoren online bekeken en vergeleken voor ze werden aangeschaft in de winkel. Dat laat volgens ons enkel ruimte voor één conclusie: detailhandel zonder internet heeft weinig toekomst.

Vindbaar op internet
De cijfers laten ook zien dat een webwinkel niet eens nodig is; wel is het van belang om als detailhandel of andere mkb-ondernemer of zzp’er vindbaar te zijn op internet, waarbij de website bij voorkeur laat zien wat de zaak te bieden heeft.

Voor een goede en goedkope website kunt bij Rijger Webredactie terecht. We verzorgen meteen ook – in overleg – de teksten voor u. Neem gerust contact met ons op.

 

Bron: Retailwatching.nl/Huib Lubbers