Meer omzet voor detailhandel

De situatie voor de detailhandel blijft zich over het algemeen verbeteren. De verkopen stijgen, en ondanks lagere prijzen gaat ook de omzet gestaag omhoog.

In februari 2015 groeide het verkochte volume van de Nederlandse detailhandel met 3% (ten opzichte van een jaar eerder), schrijft het CBS. Doordat tegelijkertijd de prijzen met 1,8% daalden, viel de omzet wat lager uit: die groeide met 1,2%.

Textiel niet populair
Binnen de detailhandel waren nogal wat verschillen. Doe-het-zelfwinkels en textielsupermarkten blijven bijvoorbeeld omzet inleveren, terwijl drogisterijen en winkels die zich op woninginrichting richten al langere tijd omzetgroei kennen.

Internet
De omzet van internetwinkels en postorderbedrijven blijft ondertussen onstuitbaar stijgen. In februari 2015 zetten die bedrijven 12% meer om dan een jaar eerder.

Bron: CBS

***

Een betere toekomst voor uw bedrijf? NeemĀ Rijger Webredactie in de arm.