Omzet detailhandel wederom gestegen

MuntenVolgens CBS-cijfers is de omzet van de Nederlandse detailhandel voor de vijfde maand op rij gegroeid.

De omzetgroei in april 2015 was 1,5% bij een volumegroei van 2,6%. In de non-foodsector waren er wel grote verschillen tussen de branches. Er was een omzetdaling voor consumentenelektronica, huishoudelijke en doe-het-zelfartikelen en textielsupermarkten. De ‘winnaars’ waren onder meer drogisterijen en winkels in woninginrichting.

Groei voor supermarkt
Winkels in voedings- en genotmiddelen zagen hun omzet met 2% groeien ten opzichte van april 2014, meldt het CBS. Helaas voor de kleinere detailhandel waren het de supermarkten die daarvoor zorgen. De omzet van speciaalzaken in voeding bleef ongeveer gelijk ten opzichte van vorig jaar.

Internet wint
Het was vooral de online omzet die voor de groei zorgde: 16,2% in april. De groei werd gelijkelijk verdeeld onder winkels die uitsluitend via internet verkopen als winkels die internetverkoop erbij doen.

Bron: CBS

***

Ook vindbaar zijn op internet? NeemĀ Rijger Webredactie in de arm.