‘Ouderen zijn de toekomst’

Oudere achter pc.Het nieuwste advies aan de Nederlandse detailhandel luidt kort gezegd: ouderen zijn de toekomst. Pas je daaraan aan.

Kenners stellen dat het de nieuwe realiteit in de detailhandel is, schrijft de Volkskrant: het wordt steeds belangrijker om je als winkelier aan te passen aan de vergrijzing. Want ouderen zijn een onstuitbaar groeiende doelgroep. En die doelgroep trek je niet met harde rapmuziek en winkelpersoneel dat nog in de pubertijd zit.

Tijd en geld genoeg
“De meeste winkels doen veel te weinig om het ouderen naar de zin te maken. Ze begrijpen hun klanten niet”, stelt een marketingexpert die zich speciaal richt op het grijzere deel van de bevolking. De detailhandel zou zich daar bewuster van moeten zijn, want ouderen hebben vaak tijd én geld genoeg om te winkelen.

Een paar tips
Een paar tips van de deskundigen: kwaliteit is voor ouderen belangrijker dan de prijs; pas de verlichting en de muziek aan; maak labels goed leesbaar; zorg dat oudere klanten zich niet opgejaagd voelen en bied service. Ook de aanwezigheid van toiletten is een pluspunt.

Bron: de Volkskrant

***

Rijger Webredactie – voor webredactie en WordPress-websites